روستای مازغ مغیران در محاصره محرومیت +تصاویر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 2 خرداد 1394
بازدید : 665
نویسنده : فــردیـن احـمدی
ارسال به دوستان
 

بندرعباس که طی سال‌های اخیر به دلایلی نامعلوم از طرف مسئولان به عنوان پایتخت اقتصادی نیز خوانده می‌شود، کماکان در برخی از مناطق و روستاها با نارسایی‌ها و محرومیت‌هایی آزاردهنده روبروست.

خبرگزاری فارس: روستای مازغ مغیران در محاصره محرومیت +تصاویر
 

به گزارش عصر بشاگرد،‌ بشاگرد نه تنها در هرمزگان بلکه در سراسر کشور در دروان پس انقلاب به عنوان نمادی از محرومیت مطرح و شناخته شده است.

این در حالیست که طی سال‌های اخیر به واسطه فعالیت‌های رسانه‌ها مشخص شد که در برخی از نقاط دیگر هرمزگان و درست در بیخ گوش شهری همانند بندرعباس که به عنوان پایتخت اقتصادی نیز از طرف مسئولان خوانده می‌شود بعضا محرومیت به حدی آزاردهنده است که بازگویی آن هر فردی را آزار می‌دهد.

هر چند طبق قوانین موجود، خدمات دولتی به مناطق و آبادی‌هایی ارائه می‌شود که باید از جمیعتی مشخص و آنطور که گفته می‌شود بالای 20 خانوار برخوردار باشند، اما نمی‌توان با وجود این قوانین گفت که دولت و مسئولان باید به افرادی که در آبادی‌ها زندگی‌ می‌کنند، بی‌تفاوت باشند.

روستای مازغ مغیران از توابع بخش تخت در 70 کیلومتری شهرستان بندرعباس واقع شده است که دارای 30 خانوار بوده اما مردم این روستا به دلیل نبود مسیر رفت و آمد برای اتومبیل و موتورسیکلت در بدترین شرایط بهداشتی و عمرانی زندگی می‌کنند.

مردم این روستا نه تنها از نعمت برق، تلفن و حتی آب سالم برای شرب برخوردار نیستند بلکه برای وارد کردن کالاهای مورد نیاز خود از خارج به داخل روستا مجبور هستند از حیوانات چهارپا استفاده کنند.

همچنین به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر و دشواری فراوان، کودکان دانش‌آموز در این روستا با خطرهای فراوانی برای رسیدن به مدرسه روبرو هستند و در طول سال عده زیادی به دلیل راه صعب‌العبور و دیر رسیدن به مراکز درمانی، جان خود را از دست می‌دهند.

گفتنی است روستای مازغ مغیران سه شهید و یک جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.


نمونه‌ای‌ازسرپناه‌های‌مرسوم‌در‌مغیران/ عکس‌هاازامین‌کیانفر


وضعیت نگه‌داری و شرایط بهداشتی داخل منازل


مراقبت از کودکان در شرایط نامساعد


نمونه‌ای از محل‌ نگهداری دام‌ها


مردم روستا


راه دسترسی روستا از سمت بندرعباس


بخشی از راه دسترسی





:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: روستای مازغ مغیران در محاصره محرومیت , مشکلات ومعضلات روستایی , روستاهای بشاگرد , استانداری هرمزگان , شهرداری بشاگرد , اداره راه سازی استان هرمزگان , جاده سازی دربشاگرد , محرومیت دربشاگرد همچنان باقیست ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 1698
بازدید کل : 125144
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com